Monday, January 5, 2009

10 DALIL MENGAPA WAN AHMAD FARID TIDAK BOLEH MENJADI YB KUALA TERENGGANU ~ Malaysiakini

Malaysiakini melaporkan dengan tajuk berita
Proses penamaan calon berlangsung bagi Pilihanraya Kecil P36 Kuala Terengganu. Kerusi Parlimen ini menjadi kosong setelah kematian penyandang Kerusi Allahyarham Datuk Razali Ismail dari BN pada 28 November lalu.

Sekiranya tidak berlaku sebarang masalah yang menyebabkan pencalonan mereka ditolak, calon BN/Umno, Datuk Wan Ahmad Farid dan calon PAS, Mohd Abdul Wahid Endut sudah pasti akan bertanding. Mereka juga mungking mengadapi tentangan dari naib presiden parti Angkatan Keadilan Insan Malaysia , Harun Mohamad dan seorang lagi calon bebas.

Banyak analisis politik mengatakan bahawa kemenangan untuk BN/Umno adalah tipis dengan Datuk Wan Ahmad Farid sebagai calon. Semalam, Mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad telah menyuarakan kekecewaannya dengan pemilihan Datuk Wan Ahmad Farid sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu. Tun Mahathir yang melihat Datuk Wan Farid sebagai proksi Pak Lah berpendapat BN/Umno akan kecundang di tangan PAS.

Disamping itu terdapat perkembangan menarik yang memberi 10 DALIL MENGAPA WAN AHMAD FARID TIDAK BOLEH MENJADI YB KUALA TERENGGANU . Bacanya DISINI

No comments: